Welkom op mijn weblog, kuss ingrid (in Zuid-Afrika)

De achtiende week (zat. 18 dec. t/m din. 21 dec.)

Het eerste deel van de week

.

Zaterdag 18 december

Toen ik vanmorgen iets voor 9 uur wakker werd, was het erg mooi weer. Ik besloot daarom om mijn bikini aan te trekken en in de tuin te gaan liggen. Voordat ik in de tuin ben gaan liggen heb ik eerst iets gegeten. Ondertussen werden de andere ook wakker en zij kwamen ook in de tuin liggen. Na wat zonnen zijn we in het zwembad gedoken en daarna hebben we weer even in de zon gelegen. Dit hebben we ongeveer de hele dag vol gehouden.

's Avonds zijn we uit eten gegaan voor Heidi's verjaardag. Ze was afgelopen week jarig, maar omdat er toen niemand thuis waren hebben we het vanavond maar over gedaan. Nadat we lekker gegeten hadden, kreeg Heidi nog een verjaardagsdessert en daarna zijn we nog naar de cocktail bar gegaan. Hier hebben we nog een drankje gedaan en daarna zijn we naar huis gereden. Thuis hebben we nog even zitten kletsen en daarna ben ik lekker gaan slapen.

.

Zondag 19 december

Vanmorgen heb ik lekker wat uitgeslapen. Rond half 11 ben ik met Marjalle, Lindy, Vera en haar vriend naar het marktje geweest. Hier hebben we een tijdje rond gelopen en daarna zijn we nog even naar de boardwalk geweest. 's Middags hebben Lindy en Marjelle hun koffer gepakt. Ze vertrekken morgen weer naar Nederland. Hopelijk kunnen zij gewoon landen, want zoals wij gehoord hebben, valt er veel sneeuw in Nederland. Ik hoop ook heel hard dat Rick en Mark morgen gewoon kunnen opstijgen.

Anouk en ik hebben 's middags nog boodschappen gedaan voor vanavond. Lindy en Marjella wilde graag nog even braaien. Verder hebben we 's middags nog wat gekletst en gecomputerd. 's Avonds hebben we lekker gebraaid. We hadden nog een klein cadeautje voor hen wat we ook deze avond gegeven hebben.. We hebben nog een tijdje buiten zitten kletsen Rond half 11 zijn we buiten gaan opruimen en zijn we binnen gaan zitten. Hier hebben we nog een tijdje gekletst . Rond half 12 zijn we uiteindelijk naar bed gegaan.

.

Maandag 20 december

Vandaag zullen Rick en Mark op schiphol in het vliegtuig stappen. Hopelijk stijgt deze gewoon op.

Na lekker uitgeslapen te hebben, ben ik in de douche gestapt en daarna heb ik ontbeten. Bijna iedereen was rond dezelfde tijd wakker. We hebben ongeveer de hele dag in de huiskamer gezeten met onze laptop . Ik heb de hele dag de site van schiphol bij zitten houden om te kijken of ze wel op zullen stijgen. Ondertussen zijn de laatste paar uur van Lindy en Marjella ingegaan. Wij zullen ze vanmiddag naar het vliegveld brengen een daar afscheid van ze nemen. We zullen ze straks met z'n alle wegbrengen naar het vliegveld. Net voordat we vertrokken wist ik nog niet of Rick en Mark al in het vliegtuig zouden zitten, maar dat hoopte ik wel.

Tijdens het inchecken van Lindy en Marjella, bleek dat de koffer van Marjella best veel te zwaar was maar gelukkig hoefde ze niet bij te betalen. Nadat we afscheid van elkaar genomen hadden, kregen we nog een kaartje van ze, die we pas thuis mochten open maken, we moesten eerst in de kast kijken van de kamer van Lindy.

Voordat we naar huis reden, zijn Vera en ik nog naar Jurgen gereden. Vera heeft afgelopen week met onze auto gereisd. Ze heeft verschillende keren problemen met de auto gehad, soms wilde deze niet starten. Omdat ze volgende week weer wil gaan reizen, wilde ze graag een andere auto hebben. Gisteren zijn we het bij Jurgen gaan vragen, en vandaag konden de auto omruilen. We hebben een zelfde soort auto krijgen maar dan in het rood. Deze auto rijd wel iets beter en hopelijk hebben ze daar geen problemen mee.

Toen we thuis kwamen, zijn we allemaal naar de kast in de kamer van lindy gelopen. Toen we de kast deur open deden, zagen we dat er een taart stond met een briefje erbij. Anouk heeft het briefje voor gelezen en daarna heb ik de kaart voorgelezen. Echt lief dat ze voor ons iets achter gelaten hebben.

Na het avond eten hebben we niet veel gedaan, we hebben wat op onze laptop gezeten. TV kijken gaat helaas niet meer, want deze is na de inbraak kapot. Verder hebben we nog wel een stukje van de taart op en later die avond ben ik lekker gaan slapen.

Morgen is de dag aan gebroken. Dan zie ik Rick en Mark weer na 4 maanden.

.

Dinsdag 21 december

Vanmorgen was ik rond 9 uur wakker. Ik ben meteen begonnen met mijn spullen pakken. Vanmiddag vlieg ik naar Kaapstad, waar ik Rick en Mark zal ontmoeten. Ik ben de hele ochtend bezig geweest met pakken, laatste dingentjes regelen, opruimen, en nog lekker van de zon genieten. Vanmorgen heb ik ook vernomen dan Rick en Mark al in het vliegtuig zitten richting Kaapstad, dat is een hele geruststelling

Rond 2uur zal ik door Vera naar het vliegtuig gebracht worden. Mijn vlucht naar Kaapstad zal om 10 voor half 4 (Afrikaanse tijd) vertrekken. Ik zal Rick en Mark rond half 5 (Afrikaanse tijd) ontmoeten op het vliegveld in Kaapstad. Vanaf daar zullen we met de auto in ongeveer een week terug reizen naar Port-Elizabeth. Hier hebben we dan nog een week samen en daarna zullen zij weer terug rijden naar Kaapstad in een dag en dan zullen ze weer terug naar Nederland vliegen.

Ik heb er echt super veel zin in en ik weet zeker dat het een gave tijd wordt.

Reacties

Reacties

nelleke Strater

Ik wens jullie allen een hele fijne tijd samen in Zuid Afrika
Groetjes nelleke

Peter

Hoi Ingrid,
Je hebt al veel meegemaakt in Zuid Afrika. Ik lees je verrichtingen op de site en print ze uit voor Oma. Ook de fotogalery van Picasa ziet er gaaf uit. Behalve stage ook al veel leuke activiteiten gedaan oa. quad bike, tubing, zipline etc.
Heel veel plezier nog en fijne feestdagen met Rick en Mark. Bij jullie geen sneeuw en Hollandse vrieskou maar hier wordt het zeker een witte Kerst.

groetjes,

Peter

fam de jong

Hoi Ingrid,Rick en Mark

Jullie hebben de afgelopen dagen vast al veel ondernomen samen.
Maar ja,bij jullie is het weer ook veel beter om er op uit te gaan dan bij ons.
Hier is er in de nacht van Donderdag op Vrijdag ongeveer 7 cm sneeuw bij gevallen,dus hebben wij hier een witte kerst.
Wij wensen jullie gezellige en zonnige kerstdagen toe.

groetjes van Gerard en Marian,Esther en John,Judith,Suzan

Jan en Annemie

Hoi Ingrid,

Wij wensen jou een fijne tijd met Rick en Mark. Wij hopen dat jullie een mooie trip hebben van Kaapstad naar Port-Elizabeth. Hier in Nederland blijven we gewoon sneeuw ruimen.

Groetjes,
Annemie en Jan

Ellen

Hee Ing!

Bedankt voor je kerstkaart;) hij lag eergisteren in de bus.. beetje te laat maar maakt niet uit.. heb je de mijne al ontvangen of zweeft die nog ergens rond..
Leuke kerst gehad met je schatje en met je broertje?
Hele fijne jaarwisseling! En dan nog een paar nachtjes slapen en dan ben je alweer hier :D:D:D

Groetjes daaar en tot volgend jaar!
xx Nicky & Ellen

Maria en Theo van Woensel

Hoi Ingrid,
Op de eerste plaats wensen wij jouw een heel goed 2011. We waren bij Oma om eindelijk na ruim 2 jaar een fotoboek van Lourdes af te geven. Daar hebben we het natuurlijk ook over jou gehad en dat je daar met Rick en Mark vakantie aan het vieren bent. Het is natuurlijk een hartstikke mooie ervaring, maar de dag dat je weer in Nederland terugkeert komt wel snel dichterbij. Wij wensen je nog een fijne tijd daar en een heel goede reis terug en dan zullen we je vast wel weer een keer bij oma zien.

Groetjes en tot ziens

Lenie en Kees

hoi ingrid

Rick en Mark zijn weer bijna thuis, je zult wel een fijne tijd met ze gehad hebben. En je zult wel allerlei leuke gedaan hebben. Dit zullen we wel van Mark en Rick horen en wellicht ook in je nieuwe verhaal lezen.
We gaan nu weer naar ons Sandra in Leiden daar zien we Rick en Mark weer en verder spreken we je deze week nog wel.
En geniet verder nag van je laatste 10 dagen in Zuid Afrika.

Kus en groetjes van Papa en Mama

fam de jong

hoi Ingrid

De laatste dagen in Z. Afrika voor jullie zijn aangebroken.
Jullie kunnen zeer zeker terug kijken op een geweldige reis met vele uitdagingen.
Maar aan alles komt een eind.
Wij wensen jullie een goede reis terug.

Groetjes en tot volgende week.

Gerard en Marian, Esther en John, Judith, Suzan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!