Welkom op mijn weblog, kuss ingrid (in Zuid-Afrika)

Twee weekjes samen met Rick en Mark

Dinsdag 21 december

Rond half 3 was ik in Port-Elizabeth op het vliegveld. Samen met Vera en haar vriend hebben we nog drinken besteld, maar dit duurde zolang voordat we het kregen. Dus heb ik het niet op kunnen drinken. Ik ben toen door de douane gelopen en al vrij snel kon ik het vliegtuig in stappen. Mijn vlucht vertrok precies op tijd 10 voor half 4 (Afrikaanse tijd). Ook landde hij op de geplande tijd, half 5 was ik in Kaapstad. Ik was nog maar net uit het vliegtuig en ik kreeg meteen al een telefoontje van de meneer van de auto. Hij stond bij de deur op mij te wachten. De man had nogal haast, maar hij kon niet gaan voordat Rick en Mark er waren.

Omdat ik niet precies wist stond ik eerst in de centrale hal te wachten. Het duurde een tijdje voordat hun door de douane kwamen Na een tijdje zijn we toch richting hun uitgang gelopen en toen kwam ik ze in de hal tegen. Na wat geknuffel en gekus, zijn we met die ongeduldige man naar de auto gelopen en hebben we alles afgehandeld. Even later zaten we in de auto richting onze accommodatie. Dit was nog even zoeken maar al snel daarna hadden we het gevonden. In onze kamer heb ik de kaarten en het pakketje gekregen en da mannen zijn gedouchte. Nadat de mannen klaar waren zijn we gaan uit eten. Toen we weer terug waren bij de accommodatie zijn we vrijwel meteen in slaap gevallen.

Woensdag 22 december

Vandaag is het niet z'n zonnige dag. Daarom zijn we maar in de hop-on hop-off bus gestapt. Dit is een bus die door de stad rijd en waarin een verhaaltje wordt verteld over de stad en over verschillende gebouwen. Halverwege de rit zijn we bij een kasteel uitgestapt. Helaas stelde dit kasteel niet zo veel voor en zijn we weer in de bus gestapt om de rit af te maken.

Even later stonden we in het aquarium. Dit was erg mooi om te zien. Na hier een rondje gelopen te hebben, zijn we rond 4 uur in de auto gestapt en zijn we naar de kirstenbosch national botanische tuinen gereden. Toen we de tuinen in liepen zagen we dat er een Joodse bruiloft ging beginnen. Na even gekeken te hebben, zijn we rond gelopen. Na een hele tijd daar rond gelopen te hebben waren we iets te laat bij de uitgang. Deze bleek al dicht te zijn. Hierdoor moesten we een andere uitgang nemen. Al vrij snel zaten we in de auto en reden we naar onze accommodatie. Hier hebben we ons even omgekleed en zijn daarna uit eten gegaan. Na het uit eten zijn we bijna meteen gaan slapen.

Donderdag 23 december

Vanmorgen zaten we om 9 uur op de boot naar robbeneiland. Toen we daar aan kwamen, moesten we een bus in. Deze bus reed over het eiland. Na de bustour, kregen we nog een tour door de gevangenis. Deze rondleiding werd gegeven door een man die zelf in deze gevangenis heeft gezeten. Erg mooi op zijn verhaal te horen. Rond 12 uur ging de boot weer terug naar het vastenland. Omdat het vandaag erg mooi weer was, zijn we ons snel gaan omkleden en naar de Tafelberg gereden. We hebben daar de kabelbaan omhoog gepakt en 4 uur later gingen we weer met de kabelbaan naar beneden. Boven op de berg hebben we eerst iets gegeten en daarna hebben we nog een hele tijd rondgelopen op de berg. Dit was soms nog klimmen en oppassen dat we niet een stap te ver zetten, want anders lagen we beneden. We hadden een super mooi uitzicht en genoten hier erg van. 's Avonds hebben we niet veel meer gedaan. we zijn lekker uit eten geweest en daarna zijn we gaan slapen.

Vrijdag 24 december

Vanmorgen zateen we rond 10 uur in de auto richting Kaap de goede hoop. Net voordat we bij kaap de goede hoop waren, zaten er apen langs de weg, maar voordat we ze zagen waren we er al met de auto voorbij. Daarom hebben we de auto nog even in z'n teruguit gezet om te gaan kijken. Ook zijn we nog uitgestapt, maar snel daarna zaten we weer in de auto. Een aap zat bijna in een auto van iemand anders, het zeg er best gevaarlijk uit. we hebben daarom maar besloten om vanuit de auto mooie foto's te maken.

We zijn eerst naar cape point gereden. Daar hebben we wat rond gelopen en daarna zijn we naar kaap de goede hoop gereden voor de foto's. Nadat we daar onze foto's genomen hadden, zijn we weer in de auto gestapt en naar een plaats gereden waar we pinguïns konden zien. Ook bij de pinguïns hebben we wat foto's genomen en daarna zijn we op weg gegaan naar Gansbaai. Helaas lukte ons het niet in een keer om op de snelweg te komen en hierdoor waren we een beetje de weg kwijt. Wel kwamen we in delft terecht, dit was alleen een heel groot township. We zijn gewoon door gereden en na een tijdje zaten we op de snelweg. Toen we op de snelweg zaten was de weg geen probleem meer. Toen we rond 6 uur in Gansbaai aankwamen, werden we hartelijk ontvangen door de mensen van onze accommodatie. Onze kamer zag er netjes uit en er stond al drinken op ons te wachten. Deze mensen hadden zelfs voor ons gereserveerd bij het restaurantje in het dorp. Er zaten er namelijk niet veel.

Omdat het restaurantje niet ver was, zijn we er te voet naar toe gelopen. Bij het restaurant hebben we heerlijk gegeten. En na het eten zijn we weer terug naar de accommodatie gelopen. Hier zaten de mensen weer op ons te wachten. We hebben nog een hele tijd met hun samen zitten kletsen. Het waren echt super aardige mensen. Ze hadden zelfs een shotje voor ons klaar staan, ‘a good night kiss'. Deze hebben we opgedronken net voordat we gingen slapen.

Zaterdag 25 december

Na een heerlijke nacht, zaten we weer in de auto. We zijn naar het zuidelijkste puntje van Afrika gereden. Maar om hier te komen moesten we een heel stuk over gravelroad rijden. Na deze gravelroad was onze auto niet meer wit, maar meer oranje. Na dat we bij het aller zuidelijkste puntje waren geweest zijn we naar Knysna gereden. Hier kwamen we halverwege de middag aan. Na dat we bij onze accommodatie geweest waren, zijn we naar een punt gereden waar je een erg mooi uitzicht had over de stad. Na hier even geweest te zijn, zijn we terug gereden naar de accommodatie.

Voor het avond eten zijn we naar een restaurant gegaan. Het is echt raar om kerst in de zomer te vieren. Dat e 's avonds nog in een shirt op een terrasje zit te eten met het idee in je achterhoofd dat Nederland een witte kerst heeft. Ik heb echt geen kerstgevoelens gehad. Het eten was wel heerlijk. Nadat we nog een hele tijd op het terras hebben gezeten, zijn we weer terug naar onze accommodatie gegaan om te slapen

Zondag 26 december

Gisteren hadden we ons opgegeven voor een kanotocht. Dus vanmorgen stonden we om 9 uur klaar. Met een man zijn we totaal 4 uurtjes gaan kanoën. Tijdens het kanoën vertelde de man veel over de natuur en de omgeving. Na het kanoën hebben we van de man verschillende wandelroutes gekregen. We hebben besloten om 2 wandelroutes te doen.

Het waren twee mooie maar wel verschillende wandelroutes. Bij de eerste route liepen we door het bos en gingen we soms een stukje naar beneden en dan moesten we een klein stukje omhoog klimmen. Deze route was ongeveer 3 km. Helaas hebben we onderweg geen dieren gezien, terwijl die er wel zouden moeten zitten. De tweede wandelroute was erg dicht bij. Dit was een route naar een waterval toe, terug moesten we dezelfde route nemen. Tijdens de route naar de waterval, moesten we een aantal keer het riviertje oversteken. Toen we bij de waterval waren zijn Rick en Mark nog een stukje gaan klimmen en kwamen toen boven bij de waterval uit. Toen ze na een tijdje weer beneden waren, zijn we weer terug gelopen. Toen we weer terug waren, waren onze voeten nog redelijk droog. Dus dat hadden we goed gedaan.

's Avonds zijn we weer uit eten geweest. Na het eten hebben we nog een tijdje op het terrasje iets gedronken en daarna zijn we weer terug gegaan naar de accommodatie om te gaan slapen.

Maandag 27 december

Vanmorgen waren we rond 10 uur uit onze accommodatie. Na een snel ontbijt, waren we weer in de auto gestapt en verder gereden naar Stormsriver. Net voordat we bij Stormsriver aan kwamen reden we over de bungy jump brug. We zijn eerst door gereden naar onze accommodatie en daarna zijn we terug gereden naar de brug. Helaas konden we vandaag niet springen omdat ze al helemaal vol geboekt waren. Daarom hadden we 3 plaatsen gereserveerd voor morgen 17.00 uur. Dit was de enigste plek die ze nog over hadden. Ik wist nog niet of ik wei zou springen, maar dat kon ik altijd mogen nog beslissen.

Bij de bug stond ook een helikopter. Hier kon je gewoon een kleine vlucht mee maken. Omdat we dit allemaal nog nooit gedaan hadden, hebben we besloten om een kleine vlucht te gaan maken. Deze vlucht duurde ongeveer maar 10 minuten, maar het was wel leuk om er even in gezeten te hebben. Na de helikopter vlucht zijn we naar de zipline gereden. Toen we daar aan kwamen konden we bijna meteen met een groep mee. Het was echt leuk om te doen.

Nadat we de zipline gedaan hadden, zijn we terug gereden naar onze accommodatie. Hier hebben we even gezeten en daarna zijn we naar een restaurant gelopen. Hier hebben we heerlijk zitten eten en daarna zijn we weer terug gegaan naar de accommodatie. Hier hebben we nog even bij het kampvuur gezeten en wat gedronken en daarna zijn we naar bed gegaan.

Dinsdag 28 december

Vanmorgen waren we om 10 uur weg bij onze accommodatie. We zijn eerst naar het tsitsikamma national park gereden. Daar hebben we een tijdje gewandeld. Tijdens de wandeling hebben we dolfijnen zien zwemmen. Het waren er best veel. Net na de middag hebben we wat gegeten. Het duurde even voordat we ons eten kregen en we waren bang dat we niet op tijd bij de bungy jump brug zouden zijn. hier moesten we uiterlijk om 4 uur zijn, maar we wilde er graag om half 4 zijn. Pas op het laatste moment heb ik besloten of ik wel of niet zou springen.

Ik heb besloten om het wel te doen. We zaten in een groep met veel Nederlanders. Het was een groep van ongeveer 20 mensen. Voordat we naar de brug liepen, moesten we allemaal gewogen werden en kregen we een nummer op ons hand geschreven. Van de zijkant na het midden van de brug lopen was al erg spannen. Je liep over een rek met gaatjes erin, waardoor je dus al kon zien hoe diep het was. Het is erg diep, want het is de hoogste bungyjump brug van de wereld. Hij is 216 meter hoog. Van te voren hadden we afgesproken dat eerst Mark zou springen, daarna ik en daarna Rick. Maar al snel bleek dat we zelf niet de volgorde mochten bepalen. Ik moest als eerst van ons drieën springen. Ik vond het erg spannend om te doen. Op het moment dat je van die brug los bent, voel je helemaal niets. Ja je voelt jezelf vallen, maar voelt niet echt dat je vast zit of dat je jezelf kan stoppen. Totdat je beneden bent en je je voeten vast voelt zitten aan de elastiek en je weer een stukje omhoog gaan. Nadat ik een paar keer op en neer ben gestuiterd wordt ik weer om omhoog gehaald door een bungyman. Boven kon ik Rick nog net vertellen dat het echt leuk was en dat het helemaal niet zo eng is. Rick moest als 2de van ons springen en vrij snel na Rick moest Mark springen. Snel daarna stonden we in het winkeltje te wachten op onze foto's en filmpje. Omdat het wat mistig was waren de foto's niet allemaal even duidelijk. Al snel daarna werden het filmpje van Rick en van Mark op de TV getoond. Van mij hadden ze geen film omdat het dus te mistig was. Ik vond dit erg raar, want van die mensen voor mij hebben ze wel en van de meeste mensen na mij ook. Beetje raar, maar het is niet anders.

Rond 7 uur zaten we eindelijk in de auto naar huis toe. Het begon al te schemeren en in Zuid-Afrika doen ze niet echt aan straatlantarens alleen maar in de stad. Rond 9 uur waren we eindelijk in Port-Elizabeh Rond half 10 zaten we bij de Mc te eten. We hadden eerst een restaurantje geprobeerd, maar daar konden we geen eten meer krijgen en omdat we best wel honger hadden en geen zin hadden om lang te zoeken, zijn we maar naar de Mc gegaan. Na het eten zijn we naar huis gereden en zijn we vrijwel meteen gaan slapen.

Woensdag 29 december

Rond 9 zaten we in de auto richting het Addo Elephant park. Nog geen uur later stonden we voor de ingang van het park. Omdat het nogal slecht weer was, mochten we niet alle wegen in het park, maar omdat andere auto's het voor ons ook deden volgende we die auto's ook maar. Al snel zagen we de eerst olifanten. Rond de middag hadden we ongeveer de helft van het park gezien. Daarom zijn we gaan eerst even gaan eten. Na het eten zijn we aan de andere helft van het park begonnen. De wegen waren ondertussen al beter, omdat het al een tijdje niet meer regende. Hier hebben we ook weer super veel olifanten gezien en nog veel andere dieren.

Rond 6 uur hadden we het hele park gegaan en zijn we richting onze accommodatie gereden Na ongeveer n drie kwartier rijden op de snel weg, hadden we door het inhalen van een vrachtwagen bijna de afslag naar de accommodatie gemist. Gelukkig konden we hem nog net pakken na dat we nog ongeveer drie kwartier over gravelroad gereden te hebben kwamen we aan bij onze accommodatie. Toen ik het van de buitenkant zag dacht ik bij mezelf ‘wat heb ik nu weer geboekt, het ziet er echt slecht uit', maar van binnen zag het er erg goed uit. Voor ons stond er eten klaar, we moesten alleen de braai nog aan maken. Met een beetje hulp van de vrouw die ons ontving was het gelukt. Zij had de braai aangemaakt met kolen hout en een plastic zak. Echt heel gek om te zien. Nadat het vuur goed aan was konden we ons eten erop leggen.

Nadat het eten op was, hebben we een spelletje gepakt wat daar lag. Dit spelletje hebben we een tijdje gespeeld en daarna zijn we lekker gaan slapen.

Donderdag 30 december

Rond 9 uur zaten we in de auto naar het olifant rijden. Van te voren hadden we al een kleine rondleiding gehad bij onze accommodatie. Hier werd verteld hoe ze werkte en waar alle oude spullen voor waren.

Na een uurtje rijden over een hele slechte gravelroad, kwamen we aan bij het olifant rijden. Omdat we nogal erg vroeg waren, zijn we eerst koffie en thee gaan drinken. En rond kwart voor 11 stonden we weer bij de receptie op de olifanten te wachten. Vanwege het slechte weer kregen we een regenpak aan, niet echt charmant maar achteraf gezien wel goed. want die pakken waren ontzettend vies van de olifant. Iets over 11 zaten we op die olifant. Het was echt gaaf om op een olifant te zitten en dan ook echt op zijn rug, zonder iets van een zadel er tussen. Na ongeveer driekwartier stapte we weer van de olifant af. Even later stonden we tegen de olifant aan om een paar foto's te maken en daarna liepen we achter de olifant aan door de bossen en kwamen we op een plaats uit waar we de olifanten eten mochten geven.

Het was erg gaaf om zo dicht bij een olifant te staan en hem te voeren. Z'n groot beest staat gewoon langs je en jij mag hem voeren. Het was echt heel gaaf. Nadat we de olifanten gevoerd hadden, kregen we een kleine lunch. Nadat we de lunch op hadden zijn we richting huis gereden. Ook de terugweg was ruim 1 uur over gravelroad. Daarna hadden we gewoon weer snelweg naar Port-Elizabeth toe.

In Port-Elizabeth hebben we eerst getankt en omdat de auto zo vies was, wilde we hem ook laten wassen. Helaas was de eerste wasstraat dicht. De rede was ‘omdat het vandaag regent'. De tweede wasstraat is speciaal voor ons geopend. Eigenlijk was deze ook gesloten, maar omdat ze allemaal zagen hoe vies onze auto was, hebben ze speciaal voor ons de wasstraat geopend en onze auto gewassen. Hier zijn ze wel even mee bezig geweest, maar daarna was de auto weer helemaal wet.

Nadat de auto gewassen is zijn we boodschappen gaan doen voor de braai van vanavond. We hebben Bart, een vriend van Rick, die ook toevallig voor zijn stage in Port-Elizabeth zit, Anouk en Heidi, mijn huisgenoten, ook gevraagd of ze met ons wilde braaien. Het duurde even voordat de mannen het vuur aanhadden, maar daarna konden we gaan braaien. De hele avond hebben we buiten gezeten.

Vrijdag 31 december

Vandaag zijn we wat door de stad gaan rijden. Bart had ons meegenomen en heeft ons een paar leuke delen van de stad laten zien. De delen waren achterstandswijken of townships. Je ziet zo echt goed dat geen een township hetzelfde is. Nadat Bart wat enkele delen had laten zijn, zijn we nog langs de Lonwabo school gereden en het township waar ik vrijwilligers werk deed. Daarna zijn we nog langs het stadion gereden. Nadat we boodschappen gedaan hadden zijn we naar huis gereden.

's Avonds hebben we gezellig met Anouk en Bart zitten kletsen en drinken bij ons thuis. Hier hebben we gezeten tot het nieuwe jaar begon. Daarna hebben we een taxi gebeld om te gaan stappen. Helaas moesten we heel lang op deze taxi wachten, dat we maar besloten hebben om met onze eigen auto te gaan.

Het was erg gezellig in de discotheek, Helaas sloot deze al om 4 uur. We waren ongeveer om kwart over 4 thuis en hebben hier nog even iets gedronken. Wij zijn naar bed gegaan toen het al licht was, dat was bij ons rond 5 uur.

Zaterdag 1 januari

Omdat het gisteren best wel laat was, hebben we vanmorgen eerst lekker uitgeslapen. Toen we wakker waren hebben we rustig gegeten en gedoucht. Daarna hebben we besloten dat we vandaag naar het Kragga kamma park gaan. Anouk en Bart zouden met ons mee gaan. We wilde met de auto van Anouk gaan, maar toen we er allemaal in zaten, wilde die niet starten. Daarom zijn we toch maar met onze auto gegaan.

Binnen een half uurtje waren we in het park. Al snel kwamen we de neushorens tegen en nog veel meer andere dieren. Halverwege het park kwamen we bij de plaats aan waar we cheetah's konden aaien. Nadat de mannen de cheetah's geaaid hadden, zijn we weer in de auto gestapt om door de rest van het park te rijden. Ook in dat deel van het park zijn we nog veel dieren tegen gekomen. Nadat we het hele park gehad hebben, zijn we naar huis gereden.

's Avonds zijn we bij een Indisch restaurant uit eten gegaan en daarna hebben we lekker thuis nog zitten kletsen en wat zitten drinken.

Zondag 2 januari

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen. Rond half 11 zijn we naar het marktje gereden. Helaas was het vandaag niet zo veel vergeleken met de andere weken. Het was deze keer maar en kleine markt. Na een uurtje hadden we dat dus ook wel gezien en zijn we weer naar huis gereden. Thuis hebben we nog even lekker gezeten en rond 1 uur zijn we thuis weer weg gereden.

Om 2 uur zouden we voor twee uurtjes gaan quad rijden. Ik heb dat al een keer gedaan dus ik wist al wat me te wachten stond. Samen met Rick, Mark, Bart en Heidi heb ik dat gedaan. Het was echt een leuke route. In het begin een beetje door de bossen en soms moesten we best stijl omhoog en omlaag en op het einde mochten we snelheid maken. Het was echt heel erg leuk om te doen. Halverwege zijn we nog even gestopt om iets te drinken, maar daarna zijn we weer verder gereden.

Na het quad rijden zijn we nog even naar de cocktail bar gegaan.. Hier hebben we wat gedronken en een klein beetje gegeten, daarna zijn we naar huis gereden om te gaan douche. Rond een uur of 8 zijn Rick, Mark, Bart en ik uit eten gegaan. Het was erg gezellig en erg lekker. Nadat we gegeten hadden, zijn we naar huis gereden en hebben we hier nog wat gedronken. Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Maandag 3 januari

Vanmorgen is onze laatste dag begonnen. Omdat vandaag stage open is, heb ik ze eerst dit laten zien. We waren rond half 11 bij stage. Het kantoor is niet zo groot, dus nadat we het gezien hadden en even met onze stage begeleidster gesproken te hebben zijn we weer gegaan. We zijn meteen naar de boardwalk gereden. Hier hebben we wat rond gelopen en hebben we in de souvenir winkeltjes gekeken. Nadat we hier ook nog geluncht hadden, zijn we naar de winkel gereden en daarna naar huis.

Thuis heb ik een paar van mijn spullen bij elkaar gezocht die Rick en mark vast mee naar huis kunnen nemen. Rond kwart over 3 stonden we klaar om naar Walmer township te rijden. Hier zouden we een tour krijgen. De tour duurde ongeveer 4 uur. We hebben met een man een stukje door het township gereden en stukjes gelopen. In dit township wonen ongeveer 70 000 mensen. We zijn in verschillende huisjes geweest. In het eerste huisje waarin we kwamen hebben we gesproken met een vrouw. De meeste kinderen uit de buurt kwamen ook binnen zitten, omdat wij blank zijn en foto's maken. Het huisje bestond uit 4 wanden, aan de binnekant van die wanden zat karton en het dak was een golfplaat met gaatjes erin. In het huis stond een bed op stenen, lag nog een matras. Stond ene klein bankje, waar wij op zaten en aan de zij kant stond nog een soort kast met een aantal spullen erop. De vrouw vertelde ons dat ze met 7 mensen in dit huisje woonde. Na een tijdje bij die vrouw in huis gezeten te hebben, zijn we weer verder gegaan. We hebben nog op een kleine heuvel gestaan, waar we uitzicht hadden over 70% van het township. Even later waren we in een ander huisje. Dit huisje zag er beter uit. Het was een huisje uit een rijtjes huis maar wel een klein huisje, het had wel nog een verdieping erop. Hier hebben we een tijdje met de vrouw en haar dochter zitten praten, ook het kindje van deze dochter liep er rond. In dit huisje wonen ze met 4e. In dit huisje hadden ze redelijk veel dingen. Er zat een keukentje in en in de huiskamer stonden 2 banken en een tafel, Verder hadden ze een televisie en een stereo. De dochter van dit huis heeft ons veel verteld en heeft mij zelfs uitgenodigd om te komen eten met een paar vrienden. Ze zou dan een traditioneel gerecht klaar maken, ik ben benieuwd. Omdat die dochter nog zo veel te vertellen was is ze de rest van de tour met ons mee gegaan.

De tour eindigden in een van de kroegjes van het township. Hier hebben we eerst gezamenlijk iets gedronken en daarna hebben we aan de overkant nog een paar potjes gepoold. Het was erg gezellig, maar het werd toch tijd om te gaan. Nadat we daar weg zijn gegaan, hebben we Bart op gehaald en zijn we met z'n 4e uit eten gegaan bij blue waters. Hier hebben we lekker gegeten en na het eten zijn we bijna meteen weer naar huis gegaan.

Thuis hebben Rick en Mark hun koffer ingepakt. De koffers zaten zo vol dat ze ze bijna niet meer dicht kregen, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Nadat de koffers gepakt waren zijn we meteen gaan slapen. Het was al 11 uur geweest en omdat de wekker morgen rond half 5 gaat hebben ze de nacht rust wel nodig. Rick en Mark rijden morgen rond 5 uur aan naar Kaapstad en hopen daar dan rond 2 uur 's middags op het vliegveld aan te komen.

Dinsdag 4 januari

Vanmorgen zijn Rick en Mark om 5 uur ‘s morgens richting Kaapstad gereden. Ze moeten bijna 800 km rijden voordat ze bij het vliegveld zouden zijn. ze hadden geschat dat ze er ongeveer 9 uurtjes over zouden doen, maar ze waren rond 1 uur 's middags al bij het vliegveld. Daar hebben ze de auto weer afgeleverd en daarna hebben ze zitten wachten tot hun vliegtuig vertrok.

Ik heb ze vanmorgen om 5 uur uitgezwaaid. Daarna ben ik weer lekker terug naar bed gegaan. Een paar uurtjes later was ik weer wakker en heb ontbeten. De rest van de dan heb ik lekker rustig aan gedaan.

Rick en Mark waren rond 1 uur bij het vliegveld, daar hebben ze de auto afgehandeld en de toen konden ze tot 6 uur wachten tot hun vliegtuig weer vertrok. Thuis zat ik op het internet te kijken of hun vliegtuig wel op tijd vertrok en dat bleek gelukkig ook zo te zijn

's Avonds ben ik met Vera en haar moeder uit eten gegaan en daarna naar de film. De film waar wij naar toe gingen had ik al een keer gezien, maar ik vond het z'n leuke film dat ik het niet erg vind om die nog een keer te zien. Na de film ben ik bijna meteen gaan slapen.