Welkom op mijn weblog, kuss ingrid (in Zuid-Afrika)

De zestiende week (zat. 4 dec. t/m vrij. 10 dec.)

Zaterdag 4 december

Vanmorgen lag ik al weer om half 9 in de tuin. Uitslapen kwam er weer niet van. Na ongeveer een uurtje gelegen te hebben, ben ik maar gaan ontbijten Na een tijdje werden er meer wakker. Rond 1 uur zijn Heidi, Marjella, Lindy en Vera gaan paardrijden. Ik was de hele middag alleen thuis. Ik heb even boodschappen gedaan maar verder heb ik lekker thuis gezeten. Rond 6 uur waren ze weer thuis en hebben we gezamenlijk gegeten. 's Avonds hebben we een filmpje gekken en daarna zijn we lekker gaan slapen

.

Zondag 5 december

Vanmorgen was ik ook al weer lekker op tijd wakker. Rond 11 uur zijn we naar het marktje gegaan, daarna hebben we bij de Blue Waters een heerlijke brownie op en daarna zijn we nog even naar de board walk. Toen we thuis kwamen hebben we meteen alles klaar gelegd voor vanavond. Vanavond hebben we sinterklaas avond. Dit wilde we toch doen ook al kennen ze dat hier niet. Iedereen heeft 3 cadeautjes gekocht en hier gaan we een spelletje mee doen. Daarna willen we allemaal op één kamer slapen. Dit zal de kamer van Vera worden, omdat deze de grootste is. Daarom hebben we maar alvast de matrassen erin gelegd. Het was erg passen en meten. Gelukkig kregen we net 3 tweepersoons bedden en 1 eenpersoons bed erin. Dus we konden allemaal in één kamer slapen

Na het avond eten hebben we snel de afwas gedaan en daarna waren we klaar voor onze sinterklaas avond. We hadden genoeg sinterklaas lekkernij. Verschillende ouders hadden pepernoten(kruiden), taaitaai, schuimpjes en andere dingen opgestuurd. Dus dat hebben we dit jaar ook niet hoeven missen. Nadat we allemaal geïnstalleerd waren konden we beginnen.

Alle cadeautjes lagen in het midden. Van te voren hebben we nog wat spelregels op gesteld. Het spel was verdeeld in drie rondes. We speelde het spelletje met een dobbelsteen. Elk cijfertje betekende iets. In de eerste ronde werden de cadeautjes verdeeld. Hier zat ook nog best veel tijd in. Nadat alle cadeautjes uit het midden waren, hebben we ze nog zo verdeeld dat iedereen 3 cadeautjes had. Omdat we allemaal ons drinken op hadden zijn Lindy en ik drinken gaan halen. Dit was alleen met een andere bedoeling....

Lindy had van haar ouders een paar sinterklaas en zwarte pieten spullen gekregen. En toen we woensdag alleen naar de film waren geweest, had ze dat laten zien en hebben we verschillende plannen gemaakt. Nadat we snel wat drinken hadden gepakt zijn we de slaapkamer van Lindy ingedoken om snel wat dingen aan te trekken. Via de slaapkamer van Lindy zijn we naar buiten gegaan en hebben we bij de buitendeur van Vera aangeklopt. Lotte deed het gordijn opzij en keek naar beneden om te kijken of daar misschien cadeautjes stonden. Toen ze omhoog keek, gaf ze een gil. Buiten stonden Lindy en ik verkleed en met een grote doos. Omdat de deur niet open kon omdat het er zo vol lang, zijn we weer via de kamer van Lindy naar binnen gegaan. Als zwarte piet had ik een masker op waardoor ik bijna helemaal niets kon zien. Ik had ‘het grote boek' van sinterklaas vast en Sint (Lindy) had haar staf (een dijl) vast. Lindy was op de stoel gaan zitten die er nog stond en de andere moesten liedjes voor ons gaan zingen. Nadat ze een liedje gezongen hadden, mocht iedereen even bij sinterklaas komen. Lindy en ik hadden van te voren een aantal dingen over iedereen opgeschreven en deze vertelde lindy tegen die persoon als die bij haar zat. Het was echt erg grappig, want we hadden alleen de grappige en gekke dingen opgeschreven. Verder hadden we voor iedereen ook flauwe cadeautjes ingepakt. Het waren allemaal dingen die we ergens uit huis gehaald hadden. Nadat we iedereen gehad hadden, zijn we weer terug gegaan naar de kamer van Lindy en hebben we snel alles uit gedaan en zijn we er weer bij gaan zitten. Het was echt heel erg grappig om te doen en niemand had het verwacht maar vond ze vonden het allemaal echt heel leuk,

Nadat we weer bijgekomen hadden konden we met de 2de ronden beginnen. Deze ronde stond in het teken van ruilen, doorgeven en uitpakken. Het was echt leuk, hier begon de strijd al over enkele cadeautjes. Nadat alles was uitgepakt, kon de derde ronden beginnen. Deze ronden stond in het teken van ruilen en doorgeven. In deze ronden werd helemaal gestrijd om de cadeautjes. Iedereen wist nu wat de cadeautjes waren en kon zo bepalen welke ze graag wilde hebben. Na deze ronden een half uurtje gedaan te hebben zijn we gestopt en daarna lekker in bed gaan liggen. Ik heb uiteindelijk 2 sjaaltjes, een chocolade kookboekje en een nagel, hand en body crème. In bed hebben we nog gezellig gekletst over van alles en nog wat. Het was echt een hele leuke avond, waarin we toch wel een beetje het sinterklaas gevoel hadden gekregen. Uiteindelijk zijn we allemaal in slaap gevallen, maar niemand heeft echt een goede nacht gehad.

.

Maandag 6 december

Vandaag hebben we weer een kantoor dag gehad. 's Avonds zijn we nog even naar de cocktailbar geweest om lekkere smoothies en milkshakes te drinken

.

Dinsdag 7 december

Vanmorgen waren we weer om half 9 op kantoor. Hier hebben we de ochtend gewerkt. Rond kwart voor 12 zijn we naar de

Cubana gegaan, waar we onze kerstlunch hebben. Hier zaten we allemaal aan een lange tafel. Nadat het drinken besteld was, konden we ons eten bestellen. Na een tijdje kregen we het eten. Na lekker gegeten te hebben, hebben we nog een hele tijd zitten praten. Uiteindelijk hebben we nog een toetje besteld. Rond half 4 zijn we naar huis gegaan. Het was een gezellige middag, waarin we veel gepraat hebben.

's Avonds ben ik nog met Marjella, Lindy en Vera naar een Afrikaanse film gegaan. Dat was echt grappig, omdat je bijna de gehele film kan volgen, zonder de Engelse ondertiteling te lezen. Het was echt een leuke film. Na de film zijn we naar huis gegaan en hebben thuis nog heel even op de bank gezeten en daarna ben ik lekker gaan slapen.

.

Woensdag 8 december

Vanmorgen was mijn laatste keer dat ik naar de Lonwabo School reed. Hier moesten we rond half 10 zijn, omdat we mee mochten naar de Christmas party van de medewerkers van de Lonwabo schol. Omdat we nog wat afmoesten geven, waren we iets eerder. Na een hele tijd gewacht te hebben, moesten alle docenten en medewerkers naar een meeting. Wij hebben in de tussentijd zitten wachten. Rond half 11 uur zaten we pas in de auto omdat we bijna zouden vertrekken. Corrie en Pumela zouden niet mee gaan. Om kwart voor 12 waren we nog niet weg. Omdat het zo lang duurde en we met allemaal mensen gingen die we niet kenden, hebben Vera en ik besloten dat we toch maar niet mee gingen, daarom zijn we maar naar huis gereden.

Thuis heb ik nog even lekker in de zon gelegen en daarna heb ik nog even aan school gewerkt. 's Avonds zijn we weer naar de bioscoop gegaan. Deze keer ben ik met Marjella en Anouk gegaan, de andere waren naar een andere film. Na de film zijn we snel naar huis gereden om Boer zoekt Vrouw te kijken. Na Boer zoekt Vrouw ben ik lekker gaan slapen

.

Donderdag 9 december

Vanmorgen ben ik door Vera bij kantoor afgezet. Zij is vandaag vrij, omdat haar vriend vandaag arriveerd. Ik was al om half 8 op kantoor omdat we vandaag een Christmas Party zouden hebben, waar we erg vroeg moesten zijn. Ik was alleen de eerste en kon er dus nog niet in. Snel daarna kwam de rest ook. Om half 9 zijn we in de bus van CPA gestapt en zijn we naar een township gereden waar we moeders en kinderen met Cerebral Palsy opgehaald hebben. Met een hele bus vol, zijn we naar een natuur gebied gereden waar een zwembad was. Hier hebben we lekker bij gezeten. Na wat zwemmen, had een collega zich omgekleed als kerstman en heeft toen iedereen een cadeautje gegeven. Daarna hebben we nog lekker gezwommen en gekletst en rond 2 uur zijn we weer terug gereden naar kantoor. Op kantoor heb ik enkele laatste dingentjes gedaan en daarnna heeft vera me opgehaald.

's Avonds is Berend gekomen en hebben we allemaal gebraaid. Dit zou onze laatste avond allemaal samen zijn, want komende week is bijna iedereen op vakantie en daarna vertrekken er al weer een paar naar Nederland. Het was echt een gezellige avond. Rond half 11 ben ik lekker gaan slapen.

.

Vrijdag 10 december

Vanmorgen heb ik lekker een beetje uitgeslapen. Om 10 uur stond ik klaar om naar Walmer Township te gaan, waar we nog een Christmas Party zouden hebben. Tijdens deze Christmas party heeft een collega zich weer om gekleed als kerstman en heeft hij hier ook de cadeautjes uitgedeeld. Het was niet z'n grote groep als gisteren en daarom waren we na een uurtje ook al weer klaar en konden we naar huis gaan. Thuis ben ik een tijdje alleen geweest en heb ik lekker rustig op de laptop kunnen zitten en heb ik ook nog mijn tas voor volgende week ingepakt. Vanaf morgen gaan ik met Lindy, Marjella en Anouk een weekje reizen. In onze planning zullen we volgende week zaterdag weer thuis zijn.

Na het avond eten zijn we met z'n alle behalve Lotte naar de musical Annie geweest. Dit was echt een hele leuke musical. Rond 11 uur waren we weer thuis en daanra ben ik meteen gaan slapen.

Morgen zullen we rond 10 uur half 11, vertrekken. Marjella, Anouk, Lindy en ik gaan een weekje reizen. We gaan naar East Londen, Coffee Bay en Hogsbag. Volgende week zaterdag zullen we weer thuis zijn.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!