Welkom op mijn weblog, kuss ingrid (in Zuid-Afrika)

De dertiende week (vrij.12 nov. t/m vrij 19 nov.)

Vrijdag 12 november.

Vanmorgen stond ik samen met Vera en Lotte om half 9 bij Martijn op de stoep. We waren de eerste. Omdat Martijn vandaag jarig is kregen we een stukje gebak. Even later was iedereen er en konden we in de auto's gaan zitten om te vertrekken. Na een rit van 4 uur, waarin we een plaspauze hebben gehad en een andere auto van ons een bijna ongeluk, waren we gearriveerd in Chintsa. Chintsa is een klein plaatse aan de zee. De omgeving is erg mooi en het weer was ook heerlijk. We waren met een groep van 21 mensen en we hadden twee huisjes. Een huisje waarin er 12 konden slapen en een huisje waarin er 8 konden slapen. Bij het grote huisje werd er ook ontbijt gehouden en zou het 's avonds ook drukker zijn. Ik heb in het kleine huisje gelegen. Nadat iedereen een bed gevonden had, moesten we ons inschrijven bij de receptie. Ook hebben we bij de receptie gekeken welke activiteiten we dit weekend konden gaan doen. ik wilde dit weekend wel gaan moutain bike, maar hiervoor moesten zich minstens 4 mensen opgeven. Na wat rond vragen waren er minimaal 4 mensen die wilde gaan moutain bike, dus dat kon gelukkig doorgaan.

Later die middag zijn we met een hele groep naar het strand gelopen. Hier hebben we lekker in de zon gelegen, sommige hebben gezwommen en andere hebben een poging gedaan tot surfen. Na het zonnen hebben we nog gevolleybald. Dit was erg leuk. We hadden 2 partijen van ongeveer 11 man, dus het was erg druk in het veld.

Rond n uur of 8 zouden we gaan eten. We zijn met z'n alle naar de bar gegaan omdat er daar voor ons gebraaid zou worden. Het duurde even voordat we iets kregen, maar we kregen wel meteen een bord vol. Het was ook erg lekker. Na het eten zijn we in de bar blijven hangen. Hier kwam ook nog een djambee speler en die heeft ongeveer de hele avond voor muziek gezorgd. Omdat Martijn vandaag jarig is, moest hij even op de muziek dansen. Daarna moesten nog andere mensen op de muziek dansen. Nadat de djambee speler uitgespeeld was, is er nog andere muziek opgezet. Later die avond ben ik gaan slapen

.

Zaterdag 13 november

Na een nacht waarin ik eerst om 3 uur en daarna om 5 uur wakker ben geworden, stond ik om 8 uur langs mijn bed. Ik heb meteen mijn bikini aangetrokken en ik ben gaan ontbijten. Na het ontbijten ben ik aan het zwembad gaan liggen. Heerlijk in het zonnetje. Omdat om kwart voor 12 de mountain bike groep zou vertrekken, zorgde ik dat ik op tijd klaar was. Toen we (Martijn, Jeroen, Lotte, Sanne, Diane, Annika, Vera en ik) op tijd bij de receptie waren, vertelde ze ons dat we pas om 1 uur zouden vertrekken. Daarom zijn we maar terug gegaan naar het grote huisje om te gaan lunchen. Na een tijd wachten, konden we eindelijk om 1 uur vertrekken. We zaten eerst allemaal in een busje en werden we ergens naartoe gebracht. Toen we eenmaal uit de auto waren en we een moutain bike hadden, kon het fietsen beginnen. Na ongeveer een kwartiertje kwamen we bij een heel klein dorpje aan waar een stam woonde. Na wat uileg van een vrouw en een kleine rondleiding konden we weer op de fiets springen en de route verder fietsen.

Gelukkig was bijna alles bergafwaarts en hoefden we maar een paar heuveltjes op. Ik vond het erg leuk om te doen en het was ook heerlijk weer om te fietsen. Een lekker zonnetje met een beetje wind. Echt heerlijk. Na ongeveer 4 uur waren we weer terug bij onze huisjes. Thuis heb ik eerst nog even bij het grote huis gezeten en daarna ben ik gaan douchen. Om naar het restaurant te lopen waar we die avond zouden gaan eten, moesten we over het strand lopen en een stukje door het water. Op de heen weg was het nog licht buiten dus kon je nog alles zien, maar op de terug weg was het aardig donker. Gelukkig was niemand in het water gevallen. Ook die avond heb ik bij het grote huis gezeten. En later die avond ben ik gaan slapen

.

Zondag 14 november

Ook in deze nacht ben ik een paar keer wakker geworden en stond ik ook al om 8 uur langs mijn bed. Het was niet z'n lekker weer. Het was wel warm, maar de zon was er niet. Rond half 10 zijn we gaan ontbijten bij de bar en daarna zijn we rond half 12 weer naar huis gereden. Na een auto rit van ongeveer 4 uur waren we weer bij Martijn thuis. Vrijwel direct zijn we over gestapt in onze eigen auto en zijn we naar huis gereden.

Toen we thuis kwamen, hadden we een nieuwe huisgenoot, Heidi. Een meisje uit Duitsland dat in Nederland studeert. En Marjella is naar Johannesburg gevlogen omdat haar ouders daar aankwamen. Die avond zijn Lindy, Anouk, Heidi, Vera en ik nog uit eten geweest en 's avonds hebben we nog een tijdje op de bank gezeten. Omdat ik best moe was van het weekend ben ik op tijd naar bed gegaan.

.

Maandag 15 november

Vanmorgen was ik rond 9 uur op kantoor. Hier hebben we de hele dag gezeten en rond half 5 waren we weer thuis. Na het eten zijn we nog naar de cocktailbar gegaan. Nadat we hier van thuis kwamen ben ik vrijwel meteen gaan slapen.

.

Dinsdag 16 november

Vanmorgen waren we rond half 11 op de Lonwabo school. We zouden vandaag maar met 1 klas kunnen schilderen. Toen we alles klaar wilde gaan zetten, kwamen we er achter dat we de helft van de spullen vergeten waren. we hadden geen kwasten bij, dus we konden niet gaan schilderen. Daarom hebben we afgesproken dat we morgen terug komen om met die klas te gaan schilderen. Omdat we verder niets meer konden doen op de Lonwabo school zijn we maar weer naar kantoor gereden. Op kantoor hebben we de rest van de dag gewerkt en rond kwart over 4 waren we thuis.

Samen met Anouk wilde ik gaan hardlopen, maar op het moment dat we naar buiten stapte kwam Lindy nog thuis. We hebben even op haar gewacht en daarna zijn we gaan hardlopen. Omdat Anouk en Lindy alleen het kleine rondje hardlopen heb ik de rest nog in mijn eentje gedaan. Na het hardlopen heb ik met Jessie nog een rondje gewandeld en daarna heb ik lekker op de bank gezeten. Al snel daarna was het eten en na het eten ben ik gaan douchen. De rest van de avond heb ik op de bank televisie gekeken en daarna ben ik gaan slapen.

.

Woensdag 17 november

Vanmorgen was de nieuwe poging om te gaan schilderen. Gelukkig hadden we nu wel alle spullen bij. We waren om 9 uur bij de Lonwabo school. Even later waren we met de kinderen aan het schilderen. Deze groep was erg rustig. Nadat ze klaar waren, hebben we alles opgeruimd en zijn we weer naar kantoor gereden. Op kantoor hebben we om de andere schilderijen een lijst gemaakt. zodat we ze in de klas kunnen ophangen. Verder hebben we nog wat aan school en andere dingen gewerkt. Rond 4 uur zijn we nog naar een marktje langs het strand gereden en daarna zijn we naar marshal gereden om Jeroen op te halen. Wij gaan vanavond bij Sanne en Diane eten. Het eten was heerlijke en daarna hebben we nog besproken dat we komend weekend een weekendje weg gaan naar Knysna. Na het eten hebben we nog zitten kletsen en daarna zijn Vera en ik naar huis gereden. Thuis heb ik nog even op de bank gezeten en daarna ben ik gaan slapen.

.

Donderdag 18 november

Vanmorgen waren we rond kwart voor 9 op stage. We zouden vandaag ergens naar toe gaan waar we mensen informatie zouden geven over de instelling. Het was heerlijk weer en ons tafeltje stond buiten. Er waren niet zo veel mensen die om informatie kwamen vragen maar er waren wel verschillende activiteiten voor de gehandicapte mensen, zoals rolstoel race enz. Toen het was afgelopen kregen we daar nog een lunch en daarna zijn we nog naar kantoor gereden. Op kantoor heb ik nog een tijdje gewerkt en om kwart over 4 waren we thuis. Hier heb ik vast mijn spullen voor het weekend gepakt en daarna was het eten klaar.

Rond half 6 zijn we naar de stage van Lindy gegaan omdat er daar een kerstshow gehouden werd. Eerst werd er veel gepraat door de directrice en daarna was er een kerststukje van ongeveer n kwartier. Later die avond zijn we nog naar een bar/kroegje gegaan. Hier zou berend samen met een vrouw spelen. Het was gezellig daar en het klonk ook erg mooi. Toen we thuis waren ben ik meteen gaan slapen.

.

Vrijdag 19 november

Vanmorgen was ik al erg vroeg wakker. Eerst heb ik op mijn kamer even de laptop aangezet en daarna ben ik naar de huiskamer gelopen. Ik heb me voorbereid op supervisie en ik heb ook ontbeten. Daarna ben ik gaan douchen en om half 11 zullen we naar supervisie vertrekken. Vanmiddag gaan we nog vrijwilligerswerk doen in het township. Rond 5 uur zullen we naar Knysna rijden.

Reacties

Reacties

Sander en Saskia

Ha Ingrid,

Wat een leuke week hebben jullie gehad.
Allemaal leuke en gezellige dingen gedaan.
Wat een gek idee dat jullie lekker in de zon liggen en hier de winter gaat beginnen. Brrrrrrrr.......

Veel plezier in Knysna het weekend!

groetjes Sander en Saskia

Mark

Hee ingrid,

Zo te lezen gaat alles prima daar. De tijd begint te korten en heb men zwembroek al klaar liggen. Ik heb er zin in en t mag van mij wel 20 december zijn.

Tot over 4 weken!

Groeten Mark

Mama en Papa

Hoi Ingrid.

Leuk al die verhalen die je schrijft , we spreken je natuurlijk regelmatig via de telefoon maar het is toch fijn om je verhalen weer terug te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Ook is het goed en leerzaam wat je allemaal op je stage doet en dat ze ook wat dingen door willen voeren .
Veel plezier verder en geniet er nog maar een poosje van.

Groetjes
Mama / Papa

Joop en Carola

Hoi Ingrid, leuke belevenissen die jullie hebben gehad en allemaal ondernemen in het warme afrika. Hier sneeuwt het en vriest het 7 graden onder nul, was ik bijna vergeten komt van de kou. Bij jullie is het lekker warmer aan het worden had ik begrepen geniet er nog maar lekker van, jullie op tijd aan de braai en wij aan de snert en stamp.

groetjes JOCA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!