Welkom op mijn weblog, kuss ingrid (in Zuid-Afrika)

De negende week (vrij. 15 okt. t/m vrij. 22 okt.)

Vrijdag 15 oktober

Vandaag zijn we om 11 uur vertrokken naar Storms Rivier. Ik zat bij Lindy en Marjella in de auto. Toen we nog geen half uurtje aan het rijden waren begon het te regenen. Na ongeveer een kwartiertje begon het al minder te worden en binnen een half uur was het weer droog, dus de ruitenwissers konden uit. Maar toen ze uit stonden, lag er eentje plat en de andere stond recht overeind. Dus had Lindy ze nog een keer aan gezet. Maar toen ging er eentje naar links en de andere naar rechts. Hierdoor kwamen ze in elkaar te zitten, midden voor het beeld van Lindy. We probeerde door middel van toeteren contact te maken met de andere auto, maar ze hadden het niet door, dus na twee stops voorbij gereden te zijn, hadden we ze uiteindelijk in kunnen hallen en zijn we bij het volgende picknick punt gestopt om de ruitenwissers uit elkaar te halen. Nadat we dat gedaan hadden, konden we verder rijden. Na ongeveer totaal 2 uur te hebben gereden, kwamen we aan bij ons hostel. We hadden hier een kamer voor totaal 10 personen, maar we lagen er maar met zessen in.

Omdat we allemaal toch best wel wat honger hadden, zijn we eerst gaan lunchen en daarna zijn we doorgereden naar Tsitsikamma falls adventure park. Hier zijn we gaan zip line. Dit is via een kabelbaan van berg naar berg. Met als kortste kabelbaan 41 meter en als langste 211 meter. Deze kabelbaan ging over de coca cola rivier. Het was erg mooi en leuk om te doen. Nadat we klaar waren zijn we weer terug naar het hostel gereden. Hier hebben we even gezeten en daarna zijn we met een paar naar het informatie centrum gegaan om te vragen wat we die middag en de volgende dag nog konden gaan doen.

Deze middag zijn we nog naar de Big Tree (grote boom) gereden. Dit was een boom waar je met minimaal acht mensen omheen moet staan om er rondom te staan. het was een klein stukje lopen maar de boom zelf was niet zo interessant. Omdat het nog best wel vroeg was zijn we verder door de natuur gelopen. Na een tijdje moesten we een best grote stap zetten en toen scheurde Anouk uit haar broek. Na een tijdje gelachen te hebben zijn we weer verder gelopen.

Nadat we weer bij het beginpunt waren, zijn we weer in de auto gestapt en naar het hostel gereden. Hier heeft Anouk een andere broek aan gedaan en daarna zijn uit eten gegaan. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het hostel. Hier hebben we nog wat gedronken en afgesproken wat we de volgende dag zouden doen. We gaan morgen Tubingen maar omdat we daarvoor al om kwart voor 8 klaar moeten staan, zijn we maar snel gaan slapen.

Zaterdag 16 oktober

Vanmorgen liep de wekker om 7 uur af, omdat we toch een pak aan kregen en de hele ochtend in het water zouden zitten hoefden we niet te douchen. Wel stond het ontbijt al op ons te wachten. Rond kwart voor 8 reden we (de meeste nog in pyjama) naar de het bedrijf toe. Daar moesten we een duikpak aan doen. Daarna zijn we allemaal achter in een bak van een auto gezet en zijn we naar de rivier gereden,. Bij de auto werden de banden opgepompt en toen moesten we nog een stuk lopen naar de rivier. Het was best glad en je loopt dan met zo'n band te sjouwen. Bij de rivier kregen we eerst nog uitleg en even later zaten we in het water. Met ons waren er 2 mannen bij om ons te begeleiden. Ik was binnen 1 minuut mijn band al kwijt dus mocht ik met de band van een van de mannen weer het water in gaan. Deze keer ging het wel goed. Omdat we niet precies zagen wat er komen ging, was het moeilijk om in te schatten wat je moest doen. Ook zagen we de stenen niet liggen dus die kwamen ook vaak onverwachts. Ik heb regelmatig van de band af gelegen, maar ook heb ik regelmatig vast gezeten in de bosjes of op een steen. Na ongeveer 4 uur in het water gedobberd te hebben en wat blauwe plekken bij gekregen, moesten we nog een heel stuk naar boven lopen. Boven moesten we nog even wachten op de auto Even later konden we weer in ons hostel douchen. Nadat iedereen gedoucht was zijn we gaan lunchen en daarna zijn we doorgereden naar huis. Rond 5 uur waren we weer thuis. Omdat we allemaal best moe waren, zijn we op tijd gaan slapen.

Zondag 17 oktober

Vanmorgen heb ik lekker lang in bed gelegen. Zo heb ik lekker bij kunnen slapen. De rest van de middag heb ik lekker op de laptop gezeten. 's Avonds hebben we gezellig wat gedronken en een drankspelletje gespeeld. Daarna wilden we nog op stap, maar we hadden al besloten dat we alleen iets wilden gaan drinken. Maar uiteindelijk was alles gesloten en zijn we maar weer naar huis gegaan. Thuis hebben Marjella, Lindy, Vera en ik nog tot ongeveer 2 uur zitten praten en daarna zijn we lekker gaan slapen

Maandag 18 oktober.

Vanmorgen was het vroeg dag. We waren vandaag ook iets later op stage. De hele dag hebben we op kantoor gezeten. De rest van de dag is er niets spannends gebeurd. Omdat ik best moe was, ben ik vandaag op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag 19 oktober

Vandaag zijn we weer naar de Lonwabo school gegaan. Hier hebben we de kinderen gesproken waarmee we vorige week op huisbezoek waren geweest. Deze kinderen vertelde ons dat ze nu wel eten kregen of geld voor eten. Het leek net of alles was opgelost en er niets meer aan de had was. Wel wilde die ene jongen nog steeds ergens anders wonen al was het nu niet meer zo erg om thuis te wonen. De jongen waarvan de ouders niet thuis waren had ook al geld van zijn vader gekregen. Want hij had tegen zijn vader gezegd dat hij geld wilde en anders zou hij naar de social workers (wij dus) gaan om het te vertellen. Zijn ouders zouden morgen op school langs komen om te praten. Nu is het nog maar afwachten hoe lang het goed blijft gaan bij deze kinderen thuis.

Op kantoor hebben wij nog wat gewerkt en rond 4 uur zijn we naar huis gegaan. Omdat het vanavond de laatste avond van Dirk is zijn we gaan braaien. Dirk zorgde samen met Berend voor het eten. Het eten was erg lekker en het toetje ook. Na het eten hebben we nog gezellig zitten praten en rond 12 uur zijn we gaan slappen.

Woensdag 20 oktober

Vanmorgen zijn we weer naar de Lonwabo school gegaan. We waren daar extra vroeg, omdat vandaag de ouders van die ene jongen zouden komen en zouden zo vroeg mogelijk komen. Eerst hebben we een tijdje zitten wachten en dingen door gesproken met Corrie. Even later wisten ze ons te vertellen dat de ouders niet meer langs zouden komen, maar omdat het ook al best laat was en Corrie geen tijd had om weg te gaan, konden we niet gaan shoppen van het sponsorgeld. Daarom hebben we nog de 2 kinderen van de counseling gesproken. Deze kinderen hebben vandaag geprobeerd om zichzelf te teken. Het meisje tekende een meisje met benen, terwijl ze die zelf niet eens heeft. We vroegen waarom ze dat had getekend en toen zei ze dat ze graag benen wilde hebben. De jongen vond het een stuk moeilijk en daarom hebben we hem zijn huis laten teken en daarnaast zichzelf. Hij had zichzelf zonder rolstoel getekend en toen we vroegen waarom dat was, zei hij dat hij die niet kon tekenen. Ook vroegen we hem of hij zijn familie er nog bij kon tekenen, maar ook dat kon hij niet. Nadat wij klaar waren met deze cliënten en nog even met Corrie hadden gesproken zijn we naar huis gereden.

Dirk moest rond half 1 naar het vliegveld gebracht worden en omdat Vera en ik dat makkelijk tussendoor konden doen, zijn we vanuit de Lonwabo school naar huis gereden om hem op te halen. Maar omdat we best vroeg waren hebben we nog even thuis gezeten. Op het vliegveld vroeg Dirk of we nog even iets met hem wilde gaan drinken. Nadat we ons drinken op hadden was het tijd om afscheid te nemen. Daarna zijn we door gereden naar kantoor. Hier hebben we nog even zitten werken en rond 4 uur zijn we naar huis gegaan. Thuis zijn Marjella, Vera en ik nog even gaan hardlopen en de rest van de avond hebben we lekker voor de televisie gezeten en daarna ben ik op tijd gaan slapen.

Donderdag 21 oktober

Vanmorgen was het weer tijd voor de Northern Light School. Hier gaan Vera en ik een drama workshop geven. Toen we daar aankwamen werd er meteen een ruimte voor ons gezocht en meteen bekeken welke kinderen we konden hebben. Even later zaten tien jongens in een ruimte waarin wij de drama workshop gaan geven. Naast onze stagebegeleidster en een stagiaire van die school, kwamen er nog andere mensen van die school bij zitten om te kijken hoe wij het deden. Vera begon met de uitleg. In het begin waren de meeste jongens nog erg verlegen, maar na een tijdje was daar niets meer van te merken en deden ze hartstikke leuk mee. Na ongeveer een uur was de workshop voor vandaag afgelopen, volgende week gaan we met dezelfde groep verder met de volgende sessie.

Na de workshop zijn we weer naar kantoor gegaan. Hier hebben we even gewerkt en 's middags hebben we inkopen gedaan voor andere workshops. Rond half 4 zijn we Lindy op gaan halen en daarna zijn we met z'n drieën naar de kapper gereden.

Bij de kapper werd eerst ons haar gewassen en kregen we een kleine hoofdmassage, daarna werd ons haar geknipt en daarna werd het nog geföhnd en mooi gemaakt. We hebben ongeveer driekwartier bij de kapper gezeten. Op de terugweg hebben we nog even boodschappen gedaan en daarna hebben we lekker gegeten en weer wat televisie gekeken. Ook vandaag ben ik weer op tijd gaan slapen,

Vrijdag 22 oktober.

Om half 11 hebben Talitha, Lindy Vera en Ik supervisie. Omdat Talitha woensdag jarig was, hadden we iets lekkers in huis gehaald. Dit hebben we even van te voren op gegeten en daarna zijn we naar supervisie gereden. Rond half 1 was supervisie klaar en zijn we weer naar huis gereden. De hele middag heb ik lekker thuis gezeten en aan het eind van de middag zijn Marjella, Vera en ik weer gaan hardlopen.

's Avond zijn we met een collega, van Anouk, en vriendinnen van die collega naar een bandje gegaan. We hadden om 7 uur afgesproken om dan de kaartjes te kopen. Daarna zijn we naar de cocktailbar gereden om iets te aan drinken en rond half 10 gingen we weer naar de club toe waar het bandje komt. Het was meer een rock bandje maar het was wel gezellig. Nadat het bandje was afgelopen zijn we nog ergens iets gaan drinken. Hier kwamen we de mensen tegen waarmee we een aantal weken geleden gepaintbalt hebben. Hier hebben we even mee zitten praten en daarna zijn we naar huis gegaan. Thuis zijn we meteen naar bed gagaan.

fam de jong

Hoi Ingrid

Wat leuk dat je elke week weer een mooi verhaal schrijft,wij lezen het met veel plezier.
Wat een lef heb jij met al die mooie avonturen,vooral de tubling ziet er spectaculair uit.
De filmpjes met de mooie muziek erbij waren ook leuk,met je ogen dicht leek het net of we in afrika waren.
We kijken alweer uit naar het volgende verhaal en wensen jou nog veel plezier en avontuur toe.

Heel veel groetjes van Gerard, Marian, Esther,Judith en Suzan.