Welkom op mijn weblog, kuss ingrid (in Zuid-Afrika)

De vijfde week (zat. 18 sept. t/m vrij. 24 sept.)

Zaterdag 18 september

Vanmorgen zijn we, met twee auto's om 10 uur aangereden naar Port Alfed. We waren met 6 huisgenoten. Dirk, Anouk, Marjella, Lindy, Vera en ik. We hebben er ongeveer 2 uurtjes over gereden. Toen we bij het hostel aankwamen. Stonden die mensen op het punt om weg te gaan, dus als we daar later waren geweest, konden we niet binnen. Nadat we onze spullen daar neergezet hadden, zijn we boodschappen gaan doen. De boodschappen hadden we weer bij het hostel afgezet en daarna waren we naar het strand gereden. We wilden dit weekend graag gaan paardrijden. Daarom gingen we naar de toeristen informatie, deze bleek alleen dicht te zijn, dus stonden we voor een gesloten deur. Wel hadden we verschillende telefoonnummers van plekkern waar we paard konden rijden. Maar na wat rond bellen, konden we nergens paardrijden. Dit kwam vooral omdat het slecht weer was, het regende ongeveer de hele dag. Verder bleek er niet veel te doen in Port Alfred

Dit zou dus betekenen dat we het hele weekend in het hostel zouden moeten blijven zitten. hier had niemand zin in, omdat het hostel best wel stonk. Daarom hebben wij weer besloten om terug naar huis te rijden. Omdat de mensen van het hostel nog niet terug waren, hebben we een briefje achter gelaten en zijn we terug naar PE gereden. Rond 6 uur waren we weer terug. Thuis hebben we de braai aan gemaakt en hebben we lekker gebraaid. Na de braai zijn Dirk en Anouk nog in het zwembad gesprongen, dit was erg koud, omdat het de hele dag al geregend had. Nadat we de braai hadden opgeruimd zijn we nog naar de cocktailbar gereden. Hier hebben we nog even gezellig gezeten en daarna zijn we weer naar huis gereden en ben ik gaan slapen.

.

Zondag 19 september

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, we zouden vandaag, tenminste als het goed weer is, even naar de markt gaan en paardrijden. Maar helaas was het vandaag geen goed weer. Toch ben ik samen met Anouk en Dirk even gaan kijken of de markt er toch stond, maar dit bleek niet zo te zijn. daarna hebben we even wat rond gereden en zijn uiteindelijk weer naar huis gereden. Thuis hebben we niet veel gedaan. Marjella en Anouk hebben brownies gebakken en Vera en ik zijn 's avonds gaan koken. Verder is het echt een luie dag geweest.

.

Maandag 20 september

Vanmorgen stond ik rond half 7 op. Toen ik in de huiskamer kwam bleken de brownies op te zijn, waarschijnlijk heeft Jessie die opgegeten. Die hond eet alles op wat hij maar te pakken kan krijgen. Rond half 8 zijn Anouk, Vera en ik naar Merry vale gereden. Omdat Anouk nog geen eigen klas had, zou ze eerst bij mij op de klas komen staan. maar omdat ik in het begin maar een paar kinderen had, was het een beetje onzin. Daarom is ze maar bij de klas van Vera gaan staan. In mijn klas kwamen de kinderen zomaar binnenvallen. In het weekend zijn veel kinderen naar huis geweest en worden ze door huneigen ouders gebracht, maar deze ouders kunnen het niet allemaal tegelijk doen daarom is het ene kind er veel eerder dan de andere. 's Morgens heb ik met een meisje achter de computer gezeten, Rond 10 uur was het weer pauze, na de pauze ben ik weer met een aantal kinderen gaan zingen bij de zanggroep en daarna heb ik nog met een jongetje op de computer gezeten. Rond 12 uur hadden we weer een pauze en daarna ben ik met een paar kindjes bij een musical geweest. Deze kindjes moesten daar oefenen. Helaas heb ik er niets van gezien, omdat we daarna naar kantoor zijn gegaan. Op kantoor hebben we met Lauren gepraat en rond half 4 zijn we naar huis gegaan.

Thuis deed het internet het nog niet goed. na even op de bank gezeten te hebben zijn Marjella, Lindy, vera en ik gaan hardlopen. We hebben ongeveer 20 minuten gelopen. De rest van de avond heb ik lekker op de bank gezeten. Daarna ben ik optijd naar bed gegaan omdat het vanmorgen best vroeg was.

.

Dinsdag 21 september

Vandaag moesten we rond half 9 op de Lonwabo school zijn, dit is de school waarvoor ik de sponsoractie heb gehouden (als je nog wilt sponsoren kan dat nog steeds hoor :P). Anouk was vandaag weer met ons mee. We waren redelijk op tijd, dus we moesten nog even op Lauren wachten want die zou vandaag met ons mee gaan. Even later kregen we een smsje van Lauren dat ze later was, dus dat wij alvast konden gaan. Wij zijn naar Corrie gelopen, dit is de vrouw die ons de vorige week donderdag had rondgeleid. Daar hebben we eerst zitten praten en daarna bracht ze ons naar een klas waar we met de kindjes om te spelen. Het was grade-R. Dit is ongeveer hetzelfde als een kleuterklas. Sommige kindjes zitten hier ook in een rolstoel, maar de meeste kunnen toch wel zelfstandig lopen. Op deze school zijn er wel een aantal spelletjes beschikbaar, deze stonden alleen op kantoor. Deze hadden we wel mee gekregen om er mee te spelen. De kindjes vonden het erg leuk en ze waren ook heel lief. Even later kwam Lauren binnen.

Ook hebben we samen met de kindjes wat gezongen. Ze kennen heel veel liedjes die wij ook kennen, sommige dan wel in een andere taal maar dat is niet erg. Ook hebben we ze nog een paar andere Nederlandse liedjes geleerd. Zelfs de lerares wilde dat we een liedje op zouden schrijven zodat ze die met de kindjes kon oefenen. Omdat Nederlands veel op Afrikaans lijkt zullen de kindjes dit wel kunnen zingen. Rond half 11 zijn we weer terug gegaan naar Corrie, omdat de kindjes een opdracht kregen van de lerares. Bij Corrie kregen we lekkere warme chocolade melk. Na even zitten praten zijn we nog naar de directeur gegaan en daarna zijn we naar kantoor gereden. We zijn nog even langs huis gereden om Anouk af te zetten en nog even wat spullen te halen. Op kantoor hebben we nog even met Lauren gesproken daarna hebben we nog verder gewerkt aan de workshops en enkele schoolopdrachten. Rond 4 uur zijn we naar huis gegaan. Eerst hebben we nog een paar boodschappen gedaan en daarna hebben we lekker op de bank gezeten. 's Avonds gingen er een aantal bowlen maar ik had daar niet echt zin in en ik moest ook nog aan school werken. Rond 9 uur ben ik aan de afwas begonnen en toen kwam Vera met het goede idee dat we nog stroom moesten gaan halen omdat die bijna op is. Even later zaten Vera en ik dus in de auto om stroom te gaan halen. Gelukkig zijn de benzinestations 24 uur per dag open. De rest van de avond het ik nog lekker op de bank gezeten en daarna ben ik lekker naar bed gegaan.

.

Woensdag 22 september

Vandaag wilden we, Anouk, Vera en ik, rond half 9 op stage zijn. We zullen vandaag de hele tijd op kantoor zitten. Hier heb ik veel aan workshops gewerkt, maar ook aan schoolopdrachten. Op kantoor was het erg rustig. Iedereen was vandaag buiten de deur aan het werken of op het andere kantoor. Hierdoor hadden we het kantoor ongeveer voor ons zelf. Na stage zijn we even boodschappen gaan halen, want Vera en ik zouden vandaag gaan koken.

Toen we thuis kwamen zat Marjella eigenlijk al klaar om te gaan hard lopen daarom zijn Anouk, Vera en ik ons maar gaan omkleden. Vandaag hebben we ook ongeveer 20 minuten gelopen. Na het hardlopen zijn we gaan douche en lekker op de bank gaan zitten. Na een tijdje zijn we begonnen met koken, en na het eten heb ik alleen maar op de bank gezeten. Wat televisie gekeken en daarna op tijd gaan slapen.

.

Donderdag 23 september

Vandaag waren we rond half 9 op kantoor . Vandaag hebben we weer de hele dag op kantoor gezeten. Omdat het morgen een nationale feestdag is, mochten we vandaag eerder naar huis gaan. daarom zijn we vandaag rond half 3 gegaan. Op kantoor was het vandaag weer rustig. Alweer waren er veel buiten de deur aan het werken. Ik heb zo lekker aan mijn school opdracht kunnen werken en aan de workshops. Ook is Jurgen (van de auto) nog langs geweest om onze olie te checken. Zodat we zeker weten dat onze auto het volhoud in kaapstad. De olie was iets te laag dus vanuit kantoor zijn we naar zijn bedrijf gereden en daar heeft hij de olie nog bijgevuld. Voor de zekerheid heeft hij ons olie meegegeven zodat we niet zonder olie te komen staan. Daarna hebben we nog wat boodschappen voor het avond eten en voor morgen gedaan.

Thuis hebben we onze spullen gepakt voor morgen en daarna zijn we gaan koken, na het eten hebben we lekker op de bank gezeten en ben ik op tijd naar bed gegaan.

.

Vrijdag 24 september

Vandaag zijn we rond 9 uur voor een week naar kaapstad vertrokken

Reacties

Reacties

Ellen

Hee Ing,
Alles goed met je? Leuk om je bezigheden te lezen! Wel knap dat je vrijdag 24 september al naar kaapstad bent vertrokken, terwijl dat pas morgen is; phaha
Leuk om te lezen dat je daar met kinderen gaat zingen haha. Gisteren bij t koor had ik t idee om top van de wolk te gaan zingen, maar toen bedacht ik me dat jij er niet was dus daarom kon da nie doorgaan haha
Veel plezier in Kaapstad! Doe ze daar de groeten van mij haha
xx

Sander en Saskia

Hallo Ingrid,

Heel veel plezier in Kaapstad!
Geniet van het uitzicht op de Tafelberg.

groetjes van ons

Annemie en Jan

Hoi Ingrid,

Het is wel een heel ander leven daar dan in Biezenmortel of in Sint-Michioelsgestel!! Geniet ervan en bedenk dat jullie daar de zomer tegemoetgaan en het hier al herfst is. Veel plezier in Kaapstad.

groetjes uit Den Bosch van,
Annemie en Jan

Joop en Carola

Hoi Ingrid,
Wij zijn sinds gisteren thuis en hebben jouw smsje ontvangen. Hebben jullie een leuke week gehad in Kaapstad? In december ben je straks goed voorbereid om leuk en gezellig vakantie te houden met Mark en Rick.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!