Welkom op mijn weblog, kuss ingrid (in Zuid-Afrika)

Het vertrek en de reis (zat. 21 aug. t/m zon. 22 aug.)

Hallo Allemaal

Nu ik eenmaal in Zuid-Afrika ben gearriveerd, zal ik ook maar iets op mijn weblog gaan zetten. Ik zal maar bij het begin beginnen.

Het vertrek:

Donderdag en vrijdag ben ik druk bezig geweest met het inpakken van mijn koffer. Ik wilde natuurlijk veel meerkleren meenemen dan kon, dus heb ik toch nog wel wat kleren thuis moeten laten. Vrijdagavond is er nog wat visite geweest om afscheid te komen nemen. Ik vond het echt fijn om deze mensen nog allemaal even te zien voordat ik vertrek.

Zaterdagochtend moest ik nog de laatste spulletjes in mijn koffer en handbagage doen en dan was ik klaar voor vertrek. We (papa, mama Rick en ik) zijn rond 11uur, half 12 richting schiphol gereden. Toen we op schiphol aan kwamen gingen we opzoek naar Vera, die was er namelijk al. Nadat we hun gevonden hadden, zijn we gaan inchecken. Bij de incheckbalie moesten we een tijdje wachten, omdat er bij de business class niets te doen was, mochten we daar inchecken. Hier werden ook onze koffers gewogen. Vera en Ik waren bang dat we iets bij moesten betalen omdat we beide boven het toegestane gewicht zaten. We mochten allebei maar 20 kilo mee nemen. De weegschaal gaf aan dat we samen 44 kilo bij ons hadden, maar gelukkig hoefden we niets bij te betalen. Wel kregen we te horen dat we in Cairo nieuwe instapkaarten moesten halen en dat we in Johannesburg onze koffers moesten op halen en opnieuw moesten inchecken. Na het inchecken zijn we gezamenlijk iets gaan eten, omdat we toch allemaal wal wat honger hadden gekregen.

Rond kwart voor 3 zijn we richting de douane gelopen. Daar hebben we afscheid van elkaar genomen en daarna zijn Vera en ik erdoor gelopen. We zijn rechtstreeks naar de gate gelopen. Hier moesten we enige tijd wachten en daarna konden we door de handbagagecontrole en in het vliegtuig stappen. Eenmaal in het vliegtuig , duurden het best lang voordat we echt vertrokken. We vertrokken uiteindelijk pas om half 5, terwijl we eigenlijk om kwart voor 4 zouden vertrekken. De vlucht verliep verder goed, we hebben geen problemen gehad. Tijdens deze vlucht hebben we ook nog eten gekregen, Dit was rijst met kip, verder zat er nog een chocoladecakeje bij als toetje, een broodje met boter of smeerkaas en een salade. Verder kregen we nog een glas drinken en nog thee of koffie erbij.

Toen we op Cairo waren moesten we nog een nieuwe instapkaart regelen. We waren niet de enigste die dit moesten regelen, ongeveer de helft van het vliegtuig moest een nieuwe instapkaart hebben. Dit was een heel gedoe. In eerste was het niet duidelijk waar we naar toe moesten. Maar toen we eenmaal op de juiste plek waren, stonden er best veel mensen. Niet alleen de mensen die een nieuwe instapkaart nodig hadden, maar ook mensen die er al een hadden. Iedereen moest door het zelfde gangetje en langs dezelfde mensen die je kaartje controleren. Dus veel mensen stonden daar de duwen om zo snel mogelijk aan de beurt te zijn. Ook hier werden we geholpen bij business class. Nadat we de instapkaarten hadden, zijn we richting de gate gelopen. We konden nog niet instappen en ook nog niet door de handbagage controle, dus hebben we tijdens het wachten een film gekeken die Vera op haar laptop had staan. Vrij snel mochten we al in het vliegtuig stappen. Dit vliegtuig vertrok wel op tijd, om half 12 's nachts vertrokken we richting Johannesburg. Deze vlucht zou ongeveer 8 uur duren. In deze tijd zouden we dus mooi kunnen slapen. Al vrij snel nadat we vertrokken waren kregen we weer eten. Deze keer was het kip met pasta. Hier zat ook een broodje, een salade en een toetje bij. Verder kregen we ook een glas drinken en koffie of thee bij. Tijdens de vlucht heb ik redelijk goed geslapen, ik denk dat ik ongeveer 4 uurtjes heb kunnen slapen. Om 6 uur 's morgens kregen we weer een ontbijt. Dit waren twee broodjes, met jam en boter, verder kregen we er vruchtjes bij en een pakje drinken. Ook hier kregen we nog een glas water en koffie of thee.

In Johannesburg moesten we door de douane. Hier zouden we ook ons visum krijgen. We kregen wel een paar stempels, maar dit was niet precies wat we moesten krijgen. We hebben dus een visum gekregen voor toeristen, maar we hadden een visum moeten krijgen voor vrijwilligers of stagiaires. Helaas konden we die vrouw van de douane er niet van overtuigen dat we een ander visum moesten hebben. Zij wist zeker dat we niet meer kregen als die twee stempels. We wisten dat we dit nog wel bij Home Affairs (soort gemeentehuis) konden laten veranderen zodat we het juiste visum zouden hebben voordat we met stage zouden gaan beginnen. Nadat we door de douane waren, moesten we onze koffers ophalen, deze hadden we al vrij snel. We konden ons nu weer gaan inchecken voor de volgende vlucht .Voor ons was het ook niet helemaal duidelijk waar we dit moesten doen, maar uiteindelijk waren we ergens waar we konden inchecken en onze koffers weer in moesten leveren. Ook hier deden ze niet moeilijk over de 4 kilo overgewicht. Na het inchecken konden we weer door de douane en de bagagecontrole, naar onze gate. Hier moesten we wel een tijdje wachten voordat we het vliegtuig in konden, dus hebben wei hier die ene film maar weer verder gekeken. Rond half 11 mochten we instappen, maar toch vertrokken we later dat gepland was, We vertrokken ongeveer om half 12, terwijl we eigenlijk om 10 over 11 zouden vertrekken. Ook tijdens deze vlucht kregen we iets te eten. Deze keer was het een sandwich, ook hier kregen we een glas drinken en koffie of thee erbij. Tijdens deze vlucht hebben we wel een beetje turbulentie gehad, bij de andere vluchten was dat helemaal niet. Tijdens deze vlucht heb ik vooral naar buiten gekeken, het was helder weer dus ik kon al best veel van het 't land zien. Dit was maar een korte vlucht, deze duurde maar een kleine 2 uur. Port-Elizabeth heeft maar een klein vliegveld in vergelijking met schiphol, dus we waren heel snel bij onze koffers. Nadat we onze koffer hadden, konden we richting de uitgang lopen. Omdat we een van de laatste waren, wisten we vrij snel wie op ons stond te wachten. Martijn die op ons stond te wachten, heeft ons eerst een deel van de stad laten zien en daarna heeft hij ons naar ons huis gebracht. Ook heeft hij ons wat dingen uitgelegd en ons de huissleutels gegeven. Daarna konden we onze spullen op onze kamer zetten en kennis maken met onze huisgenoten.

Nadat we kennis hebben gemaakt zijn we te voet boodschappen gaan doen, wed moesten ongeveer 'n kwartiertje lopen naar de winkels, maar we hebben iets langer gelopen omdat we omgelopen zijn. De eerste twee winkels waren al dicht omdat het zondag na 5 uur was, maar we konden er nog eentje vinden die wel open is. Op de terug weg moesten we wel iets sneller doorlopen omdat het al een beetje begon te schemeren. Maar we waren nog op thuis. Ik moet er nog wel aan wennen dat het hier al om half 7 donker is. Toen we thuis kwamen hebben we wat gekookt. Ook heb ik de alarmknop per ongeluk ingedrukt zodat het alarm afging, Ik was het licht aan het zoeken, maar kwam maar een knop tegen en dat bleek het alarm te zijn. maar gelukkig was het niet zo erg dat ik deze ingedrukt had.

's Avonds hebben wij met onze huisgenoten in de huiskamer wat tv gekeken en daarna zijn we lekker gaan slapen.

Reacties

Reacties

Mlou

Haa Ingrid! Vroeg me al af waar je verhaal ging blijven, haha.. Een lange reis maar dat was van te voren bekend. Ben benieuwd naar je verdere verhalen. Veel plezier! Xx

Joop en Carola

Hoi Ingrid, prachtig verhaal mooi zoals jullie dat samen geflikt hebben heel die reis. Trouwens heel slim om het alarm te testen, weet je zeker dat jij werkt.
We blijven jullie volgen, nog veel succes en plezier.

Marleen & Jos

Heey Ingrid , Leuk om je verhaal zo te lezen. Je hebt wel een flinke reis achter de boeg!! Heel veel plezier verder in afrika maar dat gaat denk ik wel lukken!! We blijven lezen

xxx Marleen & Jos

Madelon

Hee Ingrid,
Wat een leuk eerste verhaal om te lezen! En soow goed van jullie dat de reis zo goed verlopen is. (Dat allemaal ondanks je blonde haar, GRAPJE!)
Ik houd je site in de gaten, want ben natuurlijk benieuwd naar je verdere verhalen/avonturen!
x Madelon

Esma

Hey ?ngrid goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Wanneer beginnen jullie met je stage daar? Heb je je stage plek al gezien? ?k zal je verhalen lezen:D

Kevin en Renée

Hey Ingrid,

Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen.
We zijn erg benieuwd naar de foto's en je volgende verhaal.
Super veel plezier! Geniet er van.

Xx Kevin en Renée

Annemie en Jan

Hoi Ingrid,
Jullie hebben al heel wat belevenissen achter de rug. Heel leuk om te lezen! We blijven jullie volgen via deze site en wij zijn o zo benieuwd naar jullie foto's............. vooral die ene!!
Maak er samen een mooie tijd van en geniet ervan.
Groetjes, Aannemie en Jan

Nicky & Ellen

haa ing!
gisteren ff gesproken met je op msn maar vond het leuk om je berichtje te lezen! is net in zuid-afrika en gaat daar meteen heel de tent op zn kop zetten door het alarm in te drukken;) haha
schrijf maar gauw weer een nieuw verhaal voor ons op!
veel plezier daar nog en succes maandag op je eerste stagedag!
xx Nicky en Ellen

Hanny (moeder van Vera)

Wat leuk om ook jouw verhaal te lezen. We waren natuurlijk bij jullie vertrek aanwezig en wisten het meeste al van Vera, maar jij legt toch weer andere accenten. Heel veel plezier daar! Ik blijf jullie uiteraard volgen.
Groetjes, Hanny

Femke

Hee ingrid!

Wat een lange reis zeg! haha maar gelukkig is alles goed gegaan! En tja.. die alarmknop.. blond hè ;)
Heel veel plezier en succes en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

xxx femke

Birgit

Hoi vriendinnetje,

Hebben elkaar al snel gesproken toen je net daar was. Hahah voor mij ook een hele nieuwe ervaring skype...hihi. Heel veel succes nog en we spreken elkaar snel weer!
xx Birgit en Berry

Sander en Saskia van Buuren

Ha Ingrid,

Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt zeg! En dan zijn jullie er nog maar net. Leuk om jullie reisverhaal te lezen.
En wat een lieve leeuwtjes!Die zou je toch zo mee willen nemen.
Grappig ook om te lezen van jullie auto. Het links rijden went echt heel snel. Het is alleen lastig om straks weer af te leren. Dan wil je in Nederland linksom de rotonde op.
Heel veel plezier nog en geniet van alles wat je daar meemaakt.
groetjes Sander en Saskia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!